QNB eSolutions MÜŞTERİ KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASINA İLİŞKİN AYDINLATMA FORMU
Değerli müşterimiz,
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK” veya “Kanun”) hükümleri gereği,
kişisel verileriniz Esentepe Mah. Büyükdere Cad. QNB Kristal Kule Binası
No:215 Şişli/İstanbul adresinde bulunan veri sorumlusu sıfatıyla hareket eden “QNB eSolutions Elektronik Ticaret ve Bilişim Hizmetleri A.Ş.” tarafından işlenecektir.
“Kişisel Verilerinizin işlenmesi” bu verilerin elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması,
muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması,
devralınması, elde edilebilir hale getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının
engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi ifade etmektedir.
“QNB eSolutions” olarak kişisel verilerinizin güvenliğine en üst düzeyde önem vererek,
sizlere sunduğumuz tüm ürün ve hizmetlerimizde kişisel verilerinizin güvenliğinin ön
planda olduğu bilinciyle faaliyetlerimize devam ettiğimizi belirtmek isteriz.
Kişisel verilerinizin QNB eSolutions ’ın hizmet verdiği işlemler için kullanılması, özel
hayatınızın gizliliği ve temel hak ve özgürlüklerinizin korunması temel prensibimizdir.
Kişisel verilerin işlenme amaçları ve hukuki sebepleri:
Müşterimiz olarak bizimle ve/veya yetkilendirdiğimiz kişiler ile paylaştığınız kişisel
verileriniz aşağıda yer alan amaçlarla işlenebilecektir:
1. Kimlik bilgileri (müşteri/kullanıcı ad-soyad, T.C. Kimlik numarası, kişisel veri
içermesi halinde firma unvanı)
• 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 1525. maddesine dayanarak hazırlanan ve 25 Ağustos
2011 tarih ve 28036 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Kayıtlı
Elektronik Posta Sistemine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik (“KEP
Yönetmeliği”), 509 sıra no’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (“VUK Genel Tebliği”) ile
Elektronik Defter Genel Tebliği (sıra no:1, sıra no:2 ve sıra no:3) (“E-Defter Genel
Tebliği”) başta olmak üzere kayıtlı elektronik posta, e-fatura, e-defter mevzuatı ve
tabi olduğumuz ilgili diğer mevzuat kapsamında hukuki yükümlülüklerimizi yerine
getirebilmemiz için zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak; kayıtlı elektronik
posta, e-fatura, e-arşiv, e-defter, e-irsaliye ve diğer her türlü ürünlerimiz ile ilgili
hizmetlerin sunulabilmesi ve bunlara dair işlemlerin yerine getirilmesi, başvuru, kimlik
tespiti ve doğrulaması, gerçekleştirilecek her türlü iş ve işleme ilişkin kişi tespit
bilgilerinin kaydedilmesi, müşteri bilgilerinin güncellenmesi, BTK, GİB, Hazine ve
Maliye Bakanlığı ve diğer otoritelerce öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme
yükümlülüklerine uyulması, kağıt üzerinde ve elektronik ortamda gerçekleştirilecek iş ve
işlemlere dayanak olacak bilgi ve belgelerin düzenlenmesi ve tabi olduğumuz tüm
mevzuatlar gereği yükümlülüklerin yerine getirilmesi amaçları ile,
• Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olmak kaydıyla,
sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması hukuki
sebebine dayalı olarak; e-fatura, e-defter ve diğer her türlü ürünlerimiz ile ilgili
hizmetlerin sunulabilmesi ve bunlara dair işlemlerin yerine getirilmesi, hesabın
kullanıma açılması, KEP rehberine kayıt, yayım, doğrulama, güncelleme ve sorgulama gibi
sisteme ilişkin işlemlerin yapılması, finansal işlemlerin takibi amacı ile,
• İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun
meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak;
ürün ve hizmetlerin sunulması ile ilgili olarak soru, cevap bilgi, bildirimlerin
gönderilmesi için kullanıcı ile irtibat kurulması, kullanıcı talep, şikayet ve
sorularının işleme alınması, teklif alınması ve tarafınıza bilgi verilmesi, istihbarat,
bilgi araştırmaları, müşteri memnuniyeti çalışmaları ve müşteri ilişkileri yönetimi
süreçlerinin yürütülmesi, hizmet kalitesinin ölçümlenmesi, iyileştirilmesi, planlama ve
istatistik oluşturulması amaçları ile,
• QNB eSolutions ’a ileteceğiniz açık rızanıza dayalı olarak; hizmetlerimize yönelik
tanıtım, pazarlama, promosyon ve kampanya faaliyetlerinin planlanması/icrası olmak üzere
sunulan hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması
ve ilgili iş süreçlerinin yürütülmesi, işlem bilgileri, işlem hacmi, işlem adetleri vb.
gibi bilgilerin QNB eSolutions tarafından pazarlama, hizmetlerin geliştirilmesi,
müşterilerin ihtiyaçlarına odaklı hizmetlerin sunulması, hizmetlerin kalitesinin
artırılması gibi amaçlarla kullanılması ve hizmet satışı, çapraz satış, ek kontör
alınması aktivitelerinin yerine getirilmesi amaçları ile işlenebilecektir.
2. İletişim bilgileri (müşteri/kullanıcı e-posta adresi, cep telefonu numarası, adres
bilgisi)
• Tabi olduğumuz mevzuattan doğan hukuki yükümlülüklerin yerine getirilebilmesi için
zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak; kayıtlı elektronik posta, e-fatura,
e-arşiv, e-defter, e-irsaliye ve diğer her türlü ürünlerimiz ile ilgili hizmetlerin
sunulabilmesi ve bunlara dair işlemlerin yerine getirilmesi, başvuru, kimlik tespiti ve
doğrulaması, gerçekleştirilecek her türlü iş ve işleme ilişkin kişi tespit bilgilerinin
kaydedilmesi, müşteri iletişim bilgilerinin güncellenmesi, kağıt üzerinde veya
elektronik ortamda gerçekleştirilecek iş ve işlemlere dayanak olacak bilgi ve belgelerin
düzenlenmesi amaçları ile,
• Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olmak kaydıyla,
sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması hukuki
sebebine dayalı olarak; e-fatura, e-defter ve diğer her türlü ürünlerimiz ile ilgili
hizmetlerin sunulabilmesi ve bunlara dair işlemlerin yerine getirilmesi amacı ile,
• İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun
meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak;
ürün ve hizmetlerin sunulması ile ilgili olarak soru, cevap bilgi, bildirimlerin
gönderilmesi için kullanıcı ile irtibat kurulması, kullanıcı talep, şikayet ve
sorularının işleme alınması, teklif alınması ve tarafınıza bilgi verilmesi, istihbarat,
bilgi araştırmaları, müşteri memnuniyeti çalışmaları ve müşteri ilişkileri yönetimi
süreçlerinin yürütülmesi, hizmet kalitesinin ölçümlenmesi, iyileştirilmesi, planlama ve
istatistik oluşturulması amaçları ile,
• QNB eSolutions ’a ileteceğiniz açık rızanıza dayalı olarak; hizmetlerimize yönelik
tanıtım, pazarlama, promosyon ve kampanya faaliyetlerinin planlanması/icrası olmak üzere
sunulan hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması
ve ilgili iş süreçlerinin yürütülmesi, işlem bilgileri, işlem hacmi, işlem adetleri vb.
gibi bilgilerin QNB eSolutions tarafından pazarlama, hizmetlerin geliştirilmesi,
müşterilerin ihtiyaçlarına odaklı hizmetlerin sunulması, hizmetlerin kalitesinin
artırılması gibi amaçlarla kullanılması ve hizmet satışı, çapraz satış, ek kontör
alınması aktivitelerinin yerine getirilmesi amaçları ile işlenebilecektir.
3. Müşteri işlem bilgileri (talep ve şikâyet bilgileri)
• İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun
meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak;
ürün ve hizmetlerin sunulması ile ilgili olarak soru, cevap bilgi, bildirimlerin
gönderilmesi için kullanıcı ile irtibat kurulması, kullanıcı talep, şikayet ve
sorularının işleme alınması, teklif alınması, istihbarat, bilgi araştırmaları, müşteri
memnuniyeti çalışmaları ve müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi, hizmet
kalitesinin ölçümlenmesi, iyileştirilmesi, planlama ve istatistik oluşturulması amaçları
ile işlenebilecektir.
4. İşlem güvenliği bilgileri (başvuru iz kaydınız)
• İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun
meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak;
ürün ve hizmetlere ilişkin taleplerin kaydedilmesi, raporlanması, bilgi güvenliği ve iş
süreçlerinin denetimi, raporlanması ve yönetimi, veri sorumlusu sistemlerinin
güvenliğinin temini amaçları ile işlenebilecektir.
5. Pazarlama verileri (pazarlama, kampanya çalışmasıyla elde edilen bilgiler)
• QNB eSolutions ’a ileteceğiniz açık rızanıza dayalı olarak; hizmetlerimize yönelik
tanıtım, pazarlama, promosyon ve kampanya faaliyetlerinin planlanması/icrası olmak üzere
sunulan hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması
ve ilgili iş süreçlerinin yürütülmesi, işlem bilgileri, işlem hacmi, işlem adetleri vb.
gibi bilgilerin QNB eSolutions tarafından pazarlama, hizmetlerin geliştirilmesi,
müşterilerin ihtiyaçlarına odaklı hizmetlerin sunulması, hizmetlerin kalitesinin
artırılması gibi amaçlarla kullanılması ve hizmet satışı, çapraz satış, ek kontör
alınması aktivitelerinin yerine getirilmesi amaçları ile işlenebilecektir.
Kişisel verilerinizin aktarılması:
QNB eSolutions nezdinde bulunan kişisel verileriniz; faaliyetlerimizin mevzuata uygun
yürütülmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi aktarım amaçları
çerçevesinde KEP Yönetmeliği, VUK Genel Tebliği ve E-Defter Genel Tebliği başta olmak
üzere kayıtlı elektronik posta, e- fatura ve e-defter mevzuatı, 5411 sayılı Bankacılık
Kanununun 73/4 maddesi dahil diğer Kanun ve sair mevzuat hükümlerinin zorunlu
kıldığı/izin verdiği kişi, kurum ve/veya kuruluşlara, BTK, GİB, SGK, gibi kişisel
verileri alma yetkisi bulunan kamu tüzel kişilerine, otoritelere, açık rızanızın
bulunması kaydıyla pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinin yürütülmesi kapsamında ana
hissedarımız ve içinde bulunduğumuz QNB grup şirketlerine, hukuki işlemlerin
takibi ve yürütülmesi kapsamında yargı mercilerine hukuki zorunluluklar nedeniyle ve
yasal sınırlamalar çerçevesinde aktarılabilecek ve ürünlerimiz ile ilgili hizmetlerin
sunulması ile bağlantılı olarak hizmet/destek alınan ve/veya işbirliği yapılan kurum ve
kuruluşlar ile paylaşılabilecektir.
Kişisel verilerinizin toplanma yöntemi:
Kişisel verileriniz, QNB eSolutions tarafından yukarıda belirtilen amaçların
gerçekleştirilmesi doğrultusunda; QNB eSolutions web sitesi, çağrı merkezleri,
QNB eSolutions ’ın kimlik doğrulama yetkisi verdiği kuruluşlar, iş birliği yaptığımız bayi vb.
kurum ve kuruluşlar dahil çeşitli satış kanalları aracılığıyla elektronik yollarla, onay
ve/veya imzanızla tanzim edilen sözleşmeler/bilgilendirme formları ve sair belgelerle,
elektronik onay ve/veya imzanız ile yapacağınız bildirimlerle, müşteri memnuniyeti
çalışmaları kapsamında ilgili kişinin kendisinden, sözlü, yazılı veya elektronik ortamda
olmak kaydıyla tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt
sisteminin parçası olarak otomatik olmayan şekilde çeşitli yöntemlerle toplanmaktadır.
Kanun’un 11. maddesi uyarınca haklarınız:
QNB eSolutions ’a başvurmak suretiyle kişisel verilerinizin; I) işlenip işlenmediğini
öğrenme, II) işlenmişse bilgi talep etme, III) işlenme amacını ve amacına uygun
kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, IV) yurt içinde / yurt dışında aktarıldığı 3.
kişileri bilme, V) eksik / yanlış işlenmişse düzeltilmesini isteme, VI) KVKK’nın 7.
maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde silinmesini / yok edilmesini isteme, VII)
aktarıldığı üçüncü kişilere yukarıda sayılan (V) ve (VI) bentleri uyarınca yapılan
işlemlerin bildirilmesini isteme, VIII) münhasıran otomatik sistemler ile analiz
edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme, IX) kanuna
aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde zararın giderilmesini talep
etme hakkına sahipsiniz.
Kanun kapsamında başvuru yapabileceğiniz veri sorumlusu:
KVKK'nın düzenlemeleri gereğince, yukarıda belirtilen haklarınızı kullanmak ile ilgili
talebinizi, yazılı veya Kişisel Verileri Koruma Kurulu'nun belirlediği diğer yöntemlerle
ve ayrıca aşağıda belirtilen kanallar aracılığı ile QNB eSolutions ’a iletebilirsiniz.
Başvuru Yöntemi Başvurunun Yapılacağı Adres Başvuru Gönderiminde Belirtilecek Bilgi
Şahsen Başvuru (Başvuru sahibinin bizzat kimliği ile gelmesi gerekir) QNB eSolutions Elektronik Ticaret ve Bilişim Hizmetleri A.Ş. Esentepe Mahallesi Büyükdere Caddesi QNB Finansbank
Kristal Kule Binası No:215 Şişli/İstanbul Zarfın üzerine “KVKK kapsamında Bilgi Talebi”
yazılacaktır.
“Güvenli Elektronik İmza” ile imzalanarak Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) yoluyla
efinans@hs05.kep.tr Başvuru formunun imzalı kopyası kep vasıtasıyla gönderilir.
Şirketimize daha önce bildirdiği ve Şirketimiz sisteminde kayıtlı bulunan elektronik
posta adresinden göndereceği e-mail ile kvkkbilgi@qnbesolutions.com Email’in konu kısmına
“Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Bilgi Talebi” yazılacaktır. Başvuru formunun imzalı
kopyası gönderilir.
Noter vasıtasıyla tebligat QNB eSolutions Elektronik Ticaret ve Bilişim Hizmetleri A.Ş.
Esentepe Mahallesi Büyükdere Caddesi QNB Kristal Kule Binası No:215
Şişli/İstanbul Tebligat zarfına “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Kapsamında Bilgi
Talebi” yazılacaktır.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Kapsamında Başvuru Formu
www.qnbesolutions.com.tr/uploads/20190614153514.docx
Ticaret Sicil No: 882396
Mersis No: 0325056685100011
Ticaret Unvanı: QNB eSolutions Elektronik Ticaret ve Bilişim Hizmetleri A.Ş.
Merkez Adres: Esentepe Mahallesi Büyükdere Caddesi QNB Kristal Kule Binası
No: 215 Şişli/İstanbul
İnternet sitesinin adresi: www.qnbesolutions.com
Telefon: 0212 370 42 00
Sizi Arayalım
Adı
Soyadı
E-Posta Adresi
Cep Telefon Numarası
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
×Müşteri Açık Rıza Metni
× “QNB eSolutions”
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE İLİŞKİN AÇIK RIZA METNİ
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK” veya “Kanun”) hükümleri gereği,
veri sorumlusu sıfatını haiz QNB eSolutions Elektronik Ticaret ve Bilişim Hizmetleri A.Ş. ("QNB eSolutions") ”
veya “Şirket”) tarafından Müşteri Kişisel Verilerin Korunmasına İlişkin
Aydınlatma Metni ile bilgilendirildim.
Şirketiniz ile paylaştığım tarafıma ait kimlik (ad-soyad, T.C. Kimlik numarası),
iletişim (cep telefonu numarası, e-posta adresi) ve pazarlama verilerinin; Şirketiniz
tarafından sunulan hizmetlere yönelik tanıtım, pazarlama,
promosyon ve kampanya faaliyetlerinin planlanması/icrası olmak üzere sunulan
hizmetlerden tarafımın faydalandırılması için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili
iş süreçlerinin yürütülmesi, işlem bilgileri, işlem hacmi, işlem adetleri vb.
gibi bilgilerin QNB eSolutions tarafından pazarlama, hizmetlerin geliştirilmesi,
müşterilerin ihtiyaçlarına odaklı hizmetlerin sunulması, hizmetlerin kalitesinin
artırılması gibi amaçlarla kullanılması
ve hizmet satışı, çapraz satış, ek kontör alınması aktivitelerinin yerine getirilmesi
amacıyla işlenmesine ve ana hissedarınız ve QNB grup şirketlerine
aktarılmasına açık rıza veriyorum.
Tebrikler! Talebiniz Başarıyla Alındı.
Talebinizle ilgili en kısa sürede geri dönüş sağlayacağız.
Değerli Müşterimiz,
%100 iştiraki olduğumuz QNB Türkiye’nin bir parçası olarak QNB’nin global vizyonu doğrultusunda 18 Ocak 2025 tarihinden itibaren “QNB eSolutions” ismiyle faaliyetlerimizi sürdüreceğiz.
Bu süreçte sizleri ve e-Dönüşüm işlemlerinizi etkileyecek bir değişiklik olmayacaktır.
Sözleşmeleriniz geçerliliğini korurken, ürünlerimizi mevcut haliyle kullanmaya devam edecek, her türlü ürün ve hizmetimizden aynı şekilde yararlanabileceksiniz.
Saygılarımızla,